Google Patents Smart Watch Augmented Reality Viewer

rated by 0 users
This post has 4 Replies | 1 Follower

Top 10 Contributor
Posts 26,356
Points 1,191,615
ForumsAdministrator
News Posted: Fri, Oct 5 2012 6:05 PM
The smart watch is one of those devices that usually sounds much more exciting than it turns out to be, but this time, things might be different. For one, the industry has been building smartphones and other tiny-but-high-tech devices for years, making a smart watch not as much of a technological jump as it has been in the past. For another, the company that may be building the next smart watch is Google. Android on your wrist, anyone?

Google Smart Watch Patent Image

Image from Google Smart Watch patent filing, depicting the watch pulling up product information.

Word of a possible Google smartphone is spreading thanks to Google’s filing for a smart watch patent with the U.S. Patent and Trademark Office. The smart watch looks as though it will be making use of the Google Glass augmented reality technology. The watch face will open, which is where the augmented reality kicks in: you can aim the bezel at your surroundings to learn more about them, get information about deals on products, and even get directions.

The watch has a built in camera for the augmented reality tech, and it also has a transmitter that lets the watch send messages to your smartphone. Given Google’s seriousness about Google Glass glasses, this smart watch may really be in the works. We certainly hope so.
  • | Post Points: 50
Top 100 Contributor
Posts 1,033
Points 9,620
sevags replied on Fri, Oct 5 2012 6:15 PM

Isn't Pebble android on your wrist? Still waiting for that.

I have to say that an augmented reality watch is more practical than glasses

• | Post Points: 5
Top 10 Contributor
Posts 5,053
Points 60,715
Moderator
3vi1 replied on Sat, Oct 6 2012 12:07 AM

The patent ma be Google's, but the copyright remains with *** Tracy - circa 1931.

What part of "Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?

++++++++++++[>++++>+++++++++>+++>+<<<<-]>+++.>++++++++++.-------------.+++.>---.>--.

Top 10 Contributor
Posts 5,053
Points 60,715
Moderator
3vi1 replied on Sat, Oct 6 2012 12:08 AM

ma = may

*** = the short version of Richard

What part of "Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn" don't you understand?

++++++++++++[>++++>+++++++++>+++>+<<<<-]>+++.>++++++++++.-------------.+++.>---.>--.

Not Ranked
Posts 1
Points 5

rengraissait déjà, mais inquiet pour son maître; Nizib, toujours calme, même dans les grandes circonstances, le seigneur Yanar, plus farouche que jamais, sans qu’on pût savoir pourquoi; la noble Saraboul, aussi impérieuse qu’elle eût pu l’être dans la capitale du Kurdistan; Van Mitten enfin, assez préoccupé de l’issue de cette aventure.

Si Bruno constatait déjà une certaine amélioration dans son embonpoint, ce n’était pas sans raison. Il y avait eu un déjeuner aussi abondant que magnifique. polo lacoste Ce n’était pas le fameux dîner auquel le seigneur Kéraban avait invité son ami Van Mitten, six semaines auparavant; mais, pour être devenu un déjeuner, il n’en avait pas été moins superbe. Et maintenant, tous les convives, réunis dans le plus charmant salon de la villa, dont les larges baies s’ouvraient, sur le Bosphore, achevaient, dans une conversation animée, de se congratuler les uns les autres.

« Mon cher Van Mitten, dit le seigneur Kéraban, qui allait, venait, serrant la main à ses hôtes, c’était un dîner auquel je vous avais invité, mais il ne faut pas m’en vouloir si l’heure nous a obligés à....

— Je ne me plains pas, ami Kéraban, répondit le Hollandais. Votre cuisinier a bien fait les choses!

— Oui, très bonne cuisine, en vérité, très bonne cuisine! ajouta le seigneur Yanar, qui avait mangé plus qu’il ne convient, même à un Kurde de grand appétit.

— On ne ferait pas mieux au Kurdistan, répondit Saraboul, et si jamais, seigneur Kéraban, vous venez à Mossoul nous rendre visite....

— Comment donc? pull lacoste s’écria Kéraban, mais j’irai, belle Saraboul, j’irai vous voir, vous et mon ami Van Mitten!

Page 1 of 1 (5 items) | RSS